Lok 1
DSB IC 3 togsæt det består af tre vogne, som kan medtage hele familien.
IC 3 Tog er et tre vogns togsæt som er bygget i skala 1:8 sporvidde 184m/m. Toget består af tre vognkasser,
og i midten er der en bænk med sæde til publikum. Halvdelen af den bagerste vogn
er tillige betjeningsvogn med sæde til Lokomotivføreren som styrer toget, ved styrepulten er der
følgende instrumenter: Nøglekontakt til El/ Nød stop, Batterispænding, kontakt for Front og Baklys
Bremsehåndtag, Hornkontakt og Signalhorn, Hovedafbryder for batterier, Frem og Bak kontroller samt Hastighedsregulator.
Vognkasserne er samlet over de 2 midterste bogiers central tap med trækbeslag imellem og der er sikkerhedskæder.
På alle hjul aksler er der monteret kuglelejer som er befæstiget i rammesiderne med skrueaffjedring.
Der er monteret mekanisk bremseanordning på den bagerste bogie.
På de to midterste Bogier er der monteret 2 stk. 24 Volt 750 W Permanentmangner EL motorer som trækker på de 2 hjulaksler via kæder og kædehjul.
Lok 2
Grisen det røde motorlokomotiv størrelse 1:8 eller 7 1/4″ sporvidde er 184 m/m imellem skinnerne.
Forbilledet er en Frichs motorvogn også kaldet “Marcipanbrød” grundet de flade ende gavle.
Modellokomotivet har en 4 HK Honda benzinmotor som er monteret på lokomotivrammen. Motoren
trækker via en kobling, til en gearkasse med flere gear og hertil er skivebremseanordning anbragt.
fra gearkassen overføres motorkraften med kæde og kædehjul til de to hjul sæt.
På hvert hjul sæt er monteret akselkasseleje med hus som igen er monteret på lokomotivrammen.
Til affjedringen er der udvendigt på rammen monteret store cylinderfjedre og en fjederholder.
På forreste og bagerste pufferplanke er der trækkrog og cirkelbeslag til sikkerhedskæden.
Udstødningsgassen er via rørsystem ført nede under lokomotivet.
Der er 12 Volt anlæg til horn og kørelys.
På betjeningspanelet er anbragt kørekontroller ( Hastighed Max 10 Km/ T) frem og bak håndtag,
gearskiftehåndtag og bremsehåndtag / parkering bremse / E l- kontakt for horn og kørelys.
Grisen trækker flere af BHB ,s røde vogne og ved publikumskørsler med dårlig sigtbarhed eller nat
vil der være anbragt rødt slut lys på bagerste vogn.
Lok 3
“Vædderen” er en skalamodel af et Rangerlokomotiv bygget i model med El- Motor (Forbilledet med dieselmotor)
og som er bygget I størrelsesforholdet 1:8 eller 7 1/4″ med sporvidde 184 m/m.
Lokomotivrammen er monteret med pufferplanke i hver ende, og der er 2 sæt drivhjul som er anbragt i lejehuse .
En 750 watt,s El- motor trækker via mellemaksel, kæde og kædehjul på det ene drivhjul sæt. De to hjulsæt er forbundet udvendig, med en trækstang.
Lokomotivføreren styrer rangerlokomotivet fra en tilkoblet vogn, som er forsynet med en Styrepult/og Batterier.
På styrepulten er der Hastighedsregulator,omskifter til Frem/Bak, Signalhornkontakt,Batterikontrol, kontakt for Frontlys og Nødstop, der er tillige en Startnøglekontakt.
Rangerlokomotivet trækker 2 vogne.
Vægt pr. Vogn max 250 Kg.
Længde: 940 m/m
Bredde: 450 m/m
Højde: 640 m/m
Lok 4
F7 er et amerikansk lokomotiv som vi er ved at bygge.
Flere af klubmedlemmer bygger selv deres togmateriel som de kører med på publikumskøredage.
Her er nogle privatejede typer Damp/og Motormateriel som det er muligt at få en køretur med på minijernbanen.
Dansk Triangel motorvogn 7 1/4″ Sporvidde 184 mm
DSB Køf Rangerlokomotiv 7 1/4″ Sporvidde 184 mm
DB ( Deutche Bundesbahn) V36 Rangerlokomotiv 5″ Sporvidde 127 mm
Damplokomotiv BR ( British Rail ) Hotspur nr. 70011 5″ Sporvidde 127 mm
Brandhøjbanen kan ikke garantere at alt Togmateriel kan køre på de annoncerede Publikumskøredage.
Billetter/ og den populære Rabatbillet købes ved Klubhuset.